Thursday, December 31

hari tak rasmi umur bertambah setahun =p

HAPPY NEW YEAR TO ALL READERS!!

johorians, jangan jeles kau kene kerja atau kene attend kelas macam aku di tarikh 1 januari. tekanan dari member-member dari negeri kelahiran bila mereka call dan cakap tengah buat barbeque sambut new year sama-sama.(sedangkan aku tengah gosok baju untuk kelas pagi esok! (T_T) )

ok stop! hal sebenar patut difikirkan menjelang new year ialah;
-sudah tercapaikah azam tahun 2009?..DAN..Apakah azam yang patut di'awan'kan atas kepala untuk tahun 2010?

jujurnya azam aku tak tercapai.ye TAK TERCAPAI. jadi sebagai tanda tak putus asa, maka azam itu akan aku jadikan azam 2010. cuma ada beberapa tambahan. ape? kau ingat aku tak nak ke meng'update' hidup ke? huhuhhu..

azam itu perlu bila kadang-kadang kita 'lost' dalam dunia sendiri. contohnya bila musibah melanda, kadang-kadang kau rasa kau pon tak kenal sapa diri kau. sampai kadang-kadang kau rasa nak tido dan tak nak bangun-bangun. maka di sini lah 'azam' memainkan peranan penting mengingatkan kau apa yang patut kau lakukan. oleh itu kau akan cari jalan macam mana nak capai ia. masa ini baru rasa tuhan itu sayang pada kau selaku hambaNya yang hina, dan kau pon merayu-rayu lah ditunjukkan jalan yang lurus dan dipermudahkan segala urusan. itu berlaku pada aku. walaupun hakikatnya azam aku tak tercapai lagi, tapi sungguh banyak jasa nya saat-saat aku terkapai-kapai mencari diri sendiri.

aku pernah tulis azam aku dan publish ia kat dinding sebelah katil. member aku perli kaw-kaw. ok la, itu buat aku sungguh serik. jadi, aku cadangkan kau jangan heboh kau punya azam. cukuplah kau saje tahu supaya semangat kau tak jatuh mcm kene terjun dari atas klcc just bila ada orang persendakan apa yang kau impikan.. mulut orang kau tak ada hak nak sumbat apa-apa supaya mereka tak bercakap, jadi, kene sendiri jaga. kalau nak publish jugak, kau publish la kat tempat-tempat peribadi kau. contoh; laptop persendirian, locker baju, bakul mandi, handphone, kereta, celah bantal peluk, dan lain-lain tempat org lain xkan datang menyebok. okeh ;)

0 feedback:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr