Tuesday, March 30

Bila husband pisau cukur

Lappy kesayangan HP PAVILLION dv2 1003ax milih sdn bhd saya telah dijual dengan harga rm1800. kesayangan...tp kenapa jual?? hmm.. i need a laptop which is easier for me to bring along whenever i go. i'll be a lil bit busy next sem. PSM..thesis...and so what ever. em, its ok baby, REGINA will take care over u..more than i did. (regina kata i tak pandai jaga laptop..haha)

REGINA, a woman whose bought my lappy.. a mother to a 2 month infant and a wife to a 'bullinest'man...opps, businessman actually ;). She and i decided to meet at Danga last weekend. She came and agreed to buy my lappy.. such a beautiful woman in middle age i thought. Setelah kami setuju dengan harga dan barang, regina minta saya tunggu sekejap sebab dia perlu draw duit dekat ATM. Tak lama tu, dia datang, saya nampak perbezaan muka dia. ketara sangat. Dia cerita, husband dia ambil duit dia senyap-senyap dari bank. Sedih kan?..Tapi perjanjian kami utk berurus niaga tetap ON.

Tadi, tiba-tiba ada guy call saya. Suara memang suara melayu. Dia tanya saya, laptop saya dah jual ke belum. Saya jawab dah. Tapi pelik nya dia tanya macam-macam. Dengan siapa saya jual, dah dapat payment full ke belum, mcm-mcm lah. Dalam hati pelik juga. Tapi just jawab je la, bukan peribadi pun kan.

Tak lama tu Regina call nangis-nangis. Rupanya husband dia yang call saya sebelum tu. Regina terpaksa tipu husband dia yang dia beli laptop secara ansur-ansur sebab husband dia slalu 'paw' duit dia. Dia tak nak husband dia tahu yang dia ada duit. Saya speechless sangat bila dia kata, husband dia mesti pukul dia bila balik rumah nanti. Saya tak jangka itu suami Regina. Sungguh. Kalau saya tahu mesti saya pun dah tolong tipu kaw-kaw. Regina tanya saya, patut tak dia pergi report polis sebab tadi sebelum pergi kerja, suami dia ambil cek bank dia. Dia takut bila suami dia marah, dan bertindak buat bukan-bukan contoh macam keluarkan semua duit-duit dia dll. Saya cuma cakap kat Regina, buat lah pembekuan bank dulu.

Saya takut nak bagi advise sebab hubungan suami isteri ni complicated bagi saya sebab melibatkan kasih sayang, keluarga dll. Lagi-lagi saya tak ada pengalaman pun. Tak wajar kalau saya bg pendapat yang saya tak faham apa natijahnya pada org yang tengah emosi. Takut dia ikut je habislah saya. Saya biar je Regina luahkan perasaan dia sampailah dia tenang. Akhirnya dia minta saya tolong berlakon balik kol husband dia dan cuba tipu dia bayar ansuran pada saya masa beli laptop tu.

Terasa sedih sangat. Saya dapat rasa Regina sayang suami dia. Cuma dia tak tahu macam mana nak kawal sikap suami dia disamping mengekalkan kepercayaan suami dia. Saya setuju serta merta dengan cadangan tu walaupun saya tahu saya mesti tak dapat menipu suami dia dengan baik. Saya call suami dia dan tipu konon-konon saya ada laptop lain utk dijual dan saya minta dia bayar cash. Saya cuba ckp yang pembeli lappy sy sebelum ni bayar ansuran (Regina). Macam biasa, lidah saya sangat kaku macam orang baru belajar cakap bila nak menipu. harap-harap dia percaya.

Saya harap tak ada apa-apa buruk berlaku pada Regina. Teringat cerita Regina yang husband dia akan mengamuk kalau Regina ambil duit husband dia walaupun 90sen. Sedih juga bila Regina cerita suami dia tak bagi sikit pon duit untuk sara anak mereka.

p/s: saya harap suami saya bertanggungjawab orang nya. Tak salah berkongsi tapi......

0 feedback:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr