Saturday, June 12

musuh itu kawan.

nope, i'm not saying i'm ur enemy dear friends...
kadang-kadang kau tak sedar iri hati itu ada pada sesiapa sahaja..
Iri hati pada kecantikan, kekayaan, kedudukan, kebahagiaan atau apa saja..
Persoalannya, kalau kau tahu dia musuh, itu tak apa. Kau boleh elak dari dia. Boleh buat U-turn atau pura-pura tak nampak dia kalau terserempak...TAPI...
Macam mana kalau dia musuh yang kau tak nampak? Yang kau tak tahu pun dia sedang memusuhi kau? Hmm..pernah dengar tak orang cakap musuh terhebat ialah seorang kawan? Lately aku terfikir itu..paranoid sangat kah aku?
Teringat aku pernah menyimpan rahsia seorang teman. Teman yang sanggup bermesej lucah dengan BF kawan baiknya sendiri. Hampir gugur jantung bila terbaca mecej lucah mereka. Sungguh aku tak faham di mana nilai persahabatan tika itu.. Apa erti kepercayaan dan nilai kasih sayang.
Aku sedar aku bukan teman yang selalunya ada buat teman-teman ku. Aku tak text kau selalu, tak call kau, n kadang-kadang tak jumpa kau pun. Lagi-lagi no hp tukar macam tukar berus gg je. Tapi once kau dah kawan dengan aku, aku tak kn tinggalkan kau bila kau susah. Sebab bagi aku, bila kau susah je aku dapat buktikan yang aku betul-betul sayang kau dan kau akan fhm nilai persahabatan buat kita. Just tell me and i'll be there for u. FB ade kan, rodger je anytime... ;p
Tapi, aku harap, jangan lah kau menyimpan sekelumit pon dendam pada aku. Sebab aku tak ingin sikit pon melukai persahabatan kita. Kalau ada yang kau tak suka, kata kan.. Aku tahu dan kau juga tahu..Manusia itu tak sempurna..
Tak perlu ada iri hati, sebab apa yang aku ada tak semestinya kekal milik aku. Dan mungkin aku sendiri tak pernah ada apa yang kau miliki. Life always fair, but peoples always miss to see them all.

0 feedback:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr