Monday, January 31

mcm best je nikah dengan anak yatim piatu..

betul kata kawan aku..
bagus kalau dapat kawen dgn anak yatim piatu..sounds weird right?
bila ku pk2, ye arr..byk gak kebaikan nya. huhu~
  1. balik raya kompem balik rumah kau. tak de nk gado2 punye lah..huu~
  2. si dia mesti sayang keluarga kita sepenuh ht mcm keluarga kandung. tak de berat sebelah, memang tumbang sebelah je. ^^
  3. anak yatim piatu ni, lebih menghargai kasih syg dari orang lain.. kalau kita pnah declare kte syg dia, memang dia akan buat kita mcm darah daging sendiri. (kwn aku ada adik angkat anak yatim, aku nampak kesungguhan dia hargai ksh syg tu)
  4. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Barang siapa yang membelai kepala anak yatim kerana Allah SWT, maka baginya kebaikan yang banyak daripada setiap rambut yang diusap".. hihihi, pahala 2 in 1 kan?
nway, apa yang aku ckp ni random. bkn la bermakna aku kene clash ngn mulat, dan mula mencari dipelusuk rumah2 anak yatim utk cri bakal suami aku. I just wondering. 1st, sbb aku jenis yang nak perhatian 100%, aku nak orang layan aku sorang byk3, aku nak aku sentiasa boleh ada dgn pasangan aku. 2nd sebab aku rasa anak yatim tu cukup berjiwa besar. why? Cause diorang bleh survive hidup tanpa kasih syg n tunjuk ajar ibu bapa. Serious shit aku ni dah umur 23thn, tp aku masih bergantung 70% dgn ibu bapa. masih keliru jalan hidup sndiri n kompem rebah kalau mak n ayah tinggalkn aku. 3rd, aku rasa, kalau aku ada pasangan anak yatim, dia akan hold aku seorang. jd aku akn rasa kuat sbb aku taw dia utk aku je n dia ada hidup dgn aku je.

p/s: heart not for sale, even not for let go. Setiap apa yang kte miliki tu adalah yang terbaik utk kte. ye betol, Aku mungkin tak tahu, tp tuhan tahu. aku mungkin akan merungut sekarang, tp suatu hari aku akn sedar dan sgt bersyukur.. +ve syira! ^^ ehh, tp sy single lg kowt, msih ade can dpt suami anak yatim ni..hoho



5 feedback:

terokai seni said...

ada yang dah yatim kematu, cam aji bakhil (labu labi)

awekretro.com said...

huhu..bkn da de bF kew..mara die nati..
tp de 1 lagi tertinggal..nt jemu kalo balik raye..asyik2 umah sendiri..klo nak balik umah sedare die kene spend bnyk..coz da tentu2..balik umah anak2 yatim kan..huhuhu

Anonymous said...

suka sangat sm u punya tulisan .. :)nice !

royhaniff@gmail.com said...

Terjumpa blog ni n nk tnye tuan rumah, dah bersuamikan anak yatim ke? Hehe Klu nk reply, kat emel sy ye..20 Nov 2020

Unknown said...

Saya nak cari jodoh anak yatim....ada ke??

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr