Wednesday, February 10

HAJAH BASIRAH BINTI SAJAB


dr sy hy sebesar tapak tgn, hingga berumur 21 thn sekarang.. hdup sy sentiasa ade 'seorang tua' yg sgt menyayangi sy. yg setiap kali sy balik dr asrama/kolej, die akan cium sy, peluk sy, byk byk byk kali mcm dah 10 thn xjumpe..hu3.
mse kecik2 die jage sy spenuh perhatian.
maklumlah, sy asyik sakit je kecik2. ade asthma(lelah).

kalau cucu2 laen die belikan aeskrim, utk sy die ganti dgn coklat payung. cre mkn cm eskem gak.huhuhu.

bile sy makan die suapkan. kalau lauk ayam pedas, die celup kat aer dulu br msuk kat mulut sy..
kalau sekarang die dpt suap sy lg kan bgus...

kami slalu jalan kaki same2 g kedai depan lorong. sy slalu komplen die jalan lambat sgt..hm, jaat je sy ni kan...sbnrnye bkn die jalan lambat, tp sy yg ske berlari-lari..

die ske wat kan baju babydoll utk sy. jahit pakai mesin entik yg bunyik nye kuat giler..sy slalu kutuk mesin tu.hahaha. padahal sy kagum gak sbnrnye, sbb mesin tu xpnah wat hal mcm mesin letrik mak sy...

ptg2 kami duduk kat tangga sama tunggu BAI jual roti dtg nek mto...

sy slalu gak kne marah dgn die, sbb sy ni mmg degil kecik2. suke main cacing dlm longkang.

bg sy, mke die mmg garang. tp die penyabar sbnrnye. mase atuk sakit, atuk slalu marah2 die. tp die xpnah tggalkan atuk. selama 4 tahun atuk sakit, die xpnah tido atas katel. die akan tido kat kerusi malas yg sebelah katel atuk. . mmg mke die nampak garang, tp ht die lembut n penyayang.

sekarang,

die dah mula jd pelupa..tp sy tetap rasa die syg sy. kalau sy balik dr kolej, die sambut dgn pelukan dan mata yg berair. die slalu ckp lame xjumpa sy, rindu katanya..
wlupon kdg2 bru seminggu yg lalu sy balik. mcm tu jugak bile nak balik kolej semula. die peluk pastu siap ckp 'bile lg nk balik ni,, thun dpn agaknye ye...?'

kdg2 nk tergelak pon ade, tp fikir balik, sayu sgt sbnrnye... mungkin kah die takut xkan jumpe sy lg?

sy penah ckp kat die, bile sy dah besar sy nk jage die pulak..

isnin lepas, sy dapat berita die sakit.. sebak sgt rase..
sy takut ape2 terjadi pd die
sy xbersedia kehilangan die
sy ingin jaga die mcm die jage sy kecik2..
sy arap sgt sy diberi kesempatan utk sy balas budi die pd sy.
sy juga nk die lihat sy capai cita-cita sy..

sy syg die sgt2, sy rindu die..
nenek sy adalah permaisuri dihati sy..
ksh syg yang terdalam dari hatiku...

2 feedback:

miss AIN said...

touching T T
hope she's getting well soon!

INDRA QIRANA said...

besabarlah eh....

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr